Resan som pappa + 1 års firande!

I April förra året kom det stora beskedet.
Det slog till hårt.
Rädslan var enorm.
Allt förändrades.
Jag skulle nämligen bli pappa.
 
Jag tror att jag aldrig hade hållt i en bebis innan.
Jag hade knappt sett en bebis på nära håll.
Jag visste inte hur man bytte blöjor.
Jag visste inte hur jag skulle bli som pappa.
Jag visste inte om jag skulle ha något jobb så jag kunde försörja familjen.
Jag visste inte alls hur mitt liv skulle se ut.
Jag visste knappt någonting.
 
9 månader senare så stod jag där med världens finaste tjej, i famnen.
För första gången.
Jag visste fortfarande inte hur man bytte blöja,
men jag visste att jag skulle klara av att vara pappa.
 
08:18 den 6 December 2011 föddes våran lilla busunge.
1 år senare (imorse) så låg jag bredvid henne i sängen och vi öppnade
hennes paket tillsammans på hennes 1:års dag.
 
"Vad ska jag hitta på för bus nu då?"

Fina du.
 

Tårtan som vi beställde.

Det tar på krafterna att vara pappa.
Det är mycket man får offra.
Det kostar mycket att ha barn.
Och när barnet är fött är det ett ansvar som vilar
på axlarna livet ut.
Och axlarna blir riktigt tunga ibland.
 
Men helt ärligt.
Vem fan bryr sig när man har en helt underbar dotter som
man bara kan älska?
 
 
Och en sak till.
Jag lärde mig faktiskt att byta blöjor,
samma dag som min dotter kom.

Kommentarer
Postat av: Linda

Sjukt bra inlägg!

2012-12-06 @ 21:21:21
Postat av: Claudia

Jättefint skrivet !:)

2013-02-21 @ 22:12:30
URL: http://Claudiamilena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0