Mitt liv är ingen dans på rosor, tro mig.

Som sagt.
Mitt liv är ingen dans på rosor.
Och tur är väl det, för jag är usel på och dansa.
Då hade hela mitt liv bestått av flera felsteg.
Det hade varit grant.
 
Jag har märkt att mitt liv består av flera stora utmaningar.
Men vad är livet utan några utmaningar?
Även fast det är den största krisen någonsin för min del just nu så säger jag som alltid.
Det kommer ordna sig.
Allt kommer att lösa sig.
 
Jag blev av med jobbet på Elitfönster:
I samma veva fick jag en dotter.
 
Jag blev av med jobbet på Västerviks Markis & Persienn AB:
I samma veva köpte jag en lägenhet som behövdes totalrenoveras.
 
(Och trots detta så lever jag än idag!)
 
 
Renoveringen på lägenhet kostade typ 29 gånger mer än vad jag trodde.
Och med tanke på att jag inte heter Zlatan Ibrahimovic och tjänar lite för mycket pengar
så är det lite kris just nu.
 
Vi totalrenoverade hela lägenheten, dock har vi inte bytt kök (än).
Men tre rum och badrum är i alla fall renoverade och fräscha nu.
Riktigt fräscha.
Och nu är det inflyttningsdags och nu är det bara att vänta på ett par fina räkningar från badrummet som kommer ligga på några månadslönen för en pensionär.
Det roliga är att jag har inte jobbat så mycket på sistone med tanke på att
jag har slitit i lägenheten så jag har inte tjänat så jätte mycket just nu.
Undra om grannen är snäll och betalar dem åt mig.
Ska man fråga?
Tur man har ett jobb där man får bestämma själv hur mycket man vill jobba.
Men nästa vecka tänkte jag slita lite mer på jobbet dock.
 
Nu ska jag se någon film som går på tv.
Antar det bara är skit, som alltid på fredagar och helger.
 
Ha de bra och glöm inte en sak...
Det kommer att ordna sig!!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, som jag känner igen mig. Men jag är av samma uppfattning. "Det löser sig!"

Än så länge bor jag inte på gatan och barnen får käk och kläder. Det räcker för stunden.

Får v se några fler före- och efterbilder från renoveringen? Tycker sådant är så spännande.

2012-10-29 @ 06:46:14
URL: http://www.grimmestam.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0