Fiske!

Här nedan ser ni en otroligt.. stor bild.
Men riktigt vacker.
Och det var riktigt härligt också.
Det blev lite fiske för min del idag med päronen vid Gudingen.
Sol, blå himmel, värme och fiske passar enormt bra ihop.
 
Före detta storfiskare som man är så har man givetvis press på sig att presterna inför päronen.
fnbgffgfbfgtb fg b
Och där fick även min dotter tillägga något.
 
Men för min egen del i fisket så började det väldigt trögt.
Tre fiskar på en evighet (kändes det som) var ingenting som jag hade hoppats på.
Jag testade allt, men ingenting funkade.
Till slut gav jag upp.
Jag bytte både spö och hål med mamma.
Och en minut senare så nappade det direkt!
Hos mamma.....
Var inte långt ifrån att jag hoppade ner i mitt hål och dränkte mig själv i det läget.
 
Men till slut vaknade fiskarna även under mitt hål och det började nappa ordentligt.
Det blev till sist 25 strömningar för min del.
 
Jag fiskade ca 90 min sen var jag tvungen att sticka, medans päronen var kvar.
Det blev tydligen runt 200 strömningar till slut.
 
 
Så gudomligt härligt det var en dag som denna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0