Fiske-dags! Eller?

Jag skulle just skriva att jag ska åka till Ankarsrum och kolla på när mitt fotbollslag har b-lagsmatch senare idag men så ringer en kompis och säger att det är inställt. *suck*

Så vad ska jag göra nu?
Det blir troligtvis att åka till Ankarsrum.
Men inte och kolla fotboll, utan att fiska hos min kära morfar.
Förr i tiden var fiske en hobby för mig nästan, älskade att sitta där hos morfar och fiska med mask på kroken (skrev krogen tre gånger innan jag lyckades skriva kroken, hmm..?)

Kräftfisket närmar sig och vit-fisken måste upp ur vattnet så vi har lite bete.
Och så är det så underbart härligt att bara ta det lugnt på landet, där min morfar har sitt hus precis vid vattnet.
Enligt en osäker källa (pappa) så har min morbror sjösatt min båt och om detta stämmer så blir det nog att ta en liten sväng med båten och fiska lite.
Får väl se om de små jävlarna i sjön nappar något.
Annars så får jag väl gå till krogen senare idag, där brukar det nappa betydligt bättre!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0