Laget i mitt hjärta.

Morfar har en stor anledning till varför jag håller på giganterna HV71.
Alla har vi någon anledning till varför vi håller på ett lag.
Min största anledning är morfar.
Han håller på HV71 och när jag var liten så satt vi i soffan och såg tv och rätt ofta skulle han kolla vad det stod i hv-matchen på text-tv.
Jag blev givetvis sur ibland när jag såg något bra barnprogram på tv.

Kommer även ihåg att han nämnde Per gustafsson och att han kom från Oskarshamn, som ligger några mil från Västervik.
Jag började följa nummer 7 i HV71 vilket var P. Gustafsson och jag började gilla honom mer och mer.
Efter hand så började jag följa hela laget och jag blev förälskad i deras lag och hur det spelade.
De flesta i HV71 kom från klubben och laget tänkte inget på defensiven, det var bara offensiven som gällde. Det kvittade vad det var för motstånd, alla visste vad som gällde.



Per Gustafsson, som tyvärr har lagt
skridskorna på hyllan nu.


Oklart hur många år jag har hållt på HV men det är ganska länge i alla fall.
Nu vet jag nästan allt om HV71 och jag ljuger om jag säger något annat än
att jag älskar den klubben.
Allt som har med klubben att göra älskar jag, och HV71 köper inte till sig framgång,
som vissa andra klubbar gör.
HV71 skapar framgång genom deras egna produkter.
Det är en av nycklarna till varför HV befinner sig i toppen år efter år.

En till anledning till att jag håller på dem är givetvis att det är från Småland,
och jag bor i Småland så det känns naturligt att jag håller på dem.
LHC (Linköping) har jag dock närmare till men det är ett helt annat län, och ett köplag.

HV71, laget i mitt hjärta.
Laget jag aldrig kommer svika, hur det än går.

Kommentarer
Postat av: Christine

Kan se mig sitta där i soffan med din morfar och kolla på hockey, du med det där SUPER platta håret och framtänderna som på ditt studentkort! ;) haha gud va sött! :*

2010-07-22 @ 17:32:48
URL: http://christinenaenfeldt.blogg.se/
Postat av: erik only erik

hej . vad tycker du om min tröja på min blogg

Hiss eller Diss ?

2010-07-23 @ 02:05:07
URL: http://erikeliasson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0