Rådjur vanligare än hundar?

Förr i tiden blev man helt vild av sig när man såg ett eller flera rådjur stå på en äng.
Det var ingen vanlig syn.
Men nu för tiden står det minst två rådjur på varenda äng längs vägarna.

För ca två veckor sen åkte jag till Linköping, jag var där över dagen och jag såg ca 50 rådjur på vägen dit och hem. Igår när jag åkte hem mitt på dagen från Stockholm så kanske jag såg ca 25st, och då sov jag även ca 80minuter med.

Vad är har hänt?
Jag ser mer rådjur än hundar nu för tiden!
Det är självklart att man ser mer rådjur än hundar på en resa någonstans men jag befinner mig väldigt mycket i stan och är ute och glider också.
Förr när man såg ett rådjur så var det typ "SHIT, KOLLA! ETT RÅDJUR!!!"
Men nu när man ser ett rådjur är det inget man hurrar över.

Rävar däremot, jag tycker personligen de har tagit över rådjurets status som de hade för flera år sedan.
Jag har sett tre rävar på ca en månad, det var ungefär lika många rådjur man såg för några år sedan på en månad.


Kommentarer
Postat av: Melina

Ännu en gång har jag Veckans blogg tävling i bloggen :D Anmäl dig, vet jag ! :D

2010-06-24 @ 22:50:18
URL: http://meelajna.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Då måste du ha hökögon - jag ser aldrig rådjur.

2010-06-24 @ 23:19:08
URL: http://gratistokig.blogg.se/
Postat av: Michael Jackson [minnesblogg]

Fin blogg! :)

2010-06-27 @ 18:04:06
URL: http://thekingofpop.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0