Balen 2010!

Mina tankar runt balen för några månader sen var upp och ner.
Ena sekunden ville jag gå och den andra sekunden ville jag inte gå
och i den tredje sekunden så drog jag en djup suck.
Men jag kan säga så här nu.
Jag är jävligt glad över att jag gick på balen.
Det som fick mig att gå var först och främst att balen är bara en gång
i livet och alla som har varit på balen har sagt att det var kul.
Och när jag bestämde mig för att gå så hade jag ingen baldejt, men efter
lite sökande så blev det att gå med Simone som är en riktigt härlig tjej.

Pengar är ett vanligt samtalsämne när det gäller bal.
Som sagt, balen är en gång. Och det kostar, aa.. jävligt mycket!
Men jag tycker det är värt varenda liten krona som jag gjort av med.

Vädret var det sjukaste jag varit med om. Regnet och solskenet turades
om att härja över Västervik. Tur att inte stormen var med i leken för då
vet i fan hur dagen hade slutat.
Men under kvällen var det uppehåll hela tiden, förutom vid middagen dock
men då var vi inomhus så det var lugna puckar.

Det fanns ändå lite att klaga över tycker jag. Allt var inte felfritt.
För det första var det dansen, två låtar som vi dansade vals till som höll
på i några minuter.
Vad hände sen? De drog på massa festmusik som man inte kunde dansa vals till.
Jag som precis hade fått in stegen!

Och andra saken som var dålig?
hmm.. Svårt!
Där satt jag dit mig själv.
Har tyvärr inget svar på den frågan.
Kanske att det var mycket väntetid på maten?

De två första bilderna nedanför är på mig och Simone.
Och bilden längst ner är på alla tjejer som var med på "förfesten".
Och varför la jag upp en bild på alla tjejer?
Alla killar sen exakt likadana ut. Klädselmässigt.
Tror inte det sistnämnda ordet finns i svenska lexikonet men nu när jag skrivit
det så existerar det i alla fall.
Så killarna är inte så jätte kul att kolla på.
Men alla tjejer har ju sjukt snygga klänningar så det är roligare att titta
på dem än oss killar i detta sammanhang.

Men kvällen blev väldigt lyckad!

Och sen vill jag tacka alla som berömmer min blogg när ni träffar mig!
Riktigt kul att höra!









Kommentarer
Postat av: claudia

vad fina ni var !

2010-05-31 @ 17:48:23
URL: http://claudiaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0