FC Barcelona?



FC Barcelona?
Nej, faktikt inte.
Men spelmässigt och klädselmässigt är vi fan lika!
Enda skillnaden är att det spelar i högsta ligan i Spanien och vi i div 5 i småland som ligger i Sverige.


Ingen idé ni letar efter mig på bilden för lilla jag var nämnligen inte med.
Och nej det är inte hela vårt lag.
Det är inte ens halva laget.
Skit samma.
Nu till saken

Jag bytte ju klubb för 2 säsongen sen från IFK Västervik till BOIF (Blackstad/Odensvi).
Första säsongen spelade jag 1 timma i seriespelet, sen rök mitt knä så då var den säsongen över.
Sen denna säsong som pågår just nu, jag spelade 3 träningsmatcher innan mitt andra knä gick sönder.
Men nu efter många veckors uppehåll är jag tillbaka på planen igen och det är naturligtvis väldigt skönt!
Fan skriver jag skönt för? Sitter förövrigt med världens träningsvärk i stjärten och benen så kan inte gå.
Så nej, skönt var fan inte rätta ordet.

Men hade min första fotbollsträning idag i alla fall och det var riktigt härligt att springa in där på planen i strålande sol, doften av koskit och höra alla mygg surra vid öronen. 
Riktigt så illa var det inte med myggen och koskiten, men det finns kor i närheten så doften av koskit kan man allt känna ibland!
Och myggen tittade ju fram runt träningens slut.

Men skönt med en träning i benen nu och på söndag fick jag tydligen vara med i b-laget.

NU måste jag fan sova.
Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0