Inget kommer bli som förr!

Allsång på skansen med Lasse Berghagen.
Bingolotto med Leif "loket" Olsson.
Småstjärnorna med Agneta Sjödin.
Krokodiljägaren, Steve Irwin.


Det jag nämnt nu är program jag följde för några/många år sen.
Bingolotto följde jag inte hela tiden men jag måste erkänna att man såg en hel del program faktiskt.
När man var mindre blev det att föräldrarna köpte bingolotter och jag ville givetvis också testa på lyckan då och försöka kamma hem några miljoner men sådan tur hade jag aldrig när jag spelade. Vann 500kr en gång, dock fick jag dela det med min syster. Fråga inte varför för det var jag inte själv. Det är allt jag minns från den tiden.
Minns även att "loket" var hur bra som helst som programledare och det kan ingen säga emot.

Allsång på skansen med Berghagen är ett program som alla har gillat.
Om man inte gillar Berghagen så kommer det alltid några artister som man gillar och kan lyssna på.
Men vem gillar inte Berghagen? Han är ju så jävla klockren.
Han berättade en historia en gång och jag kommer ihåg den som att jag hörde den nyligen, gudomligt bra.
Varenda avsnitt av allsång var så sjukt bra och det kvittade om man var gammal eller ung. Alla gillade det. 

Småstjärnorna kommer jag inte ihåg så mycket av så kan tyvärr inte uttala mig något om det men jag minns att det var bra och att helgen blev förstörd om jag missade programmet som var en fredagskväll. Eller var det på lördagar? Fredagar kör vi på.

Och krokodiljägaren, älskade det programmet.
Som ni vet är Steve Irwin död nu och jag blev nästan tårögd när jag läste om honoms död. Han var så omtyckt och älskad av alla. Och programmen som visade var riktigt spännande och underhållande.


Det är några program som bara flög upp i huvudet nu när jag tänker tillbaka i tiden.
Allsång kommer aldrig bli som förut utan L.Berghagen.
Bingolotto kommer aldrig bli som förut utan "loket".
Förresten, går bingolotto än på tv? haha.
Ni ser, noll koll.

Som sagt.

ALLT VAR BÄTTRE FÖRR I TIDEN!
I alla fall när det gäller vissa program.





Bara för att jag har "lokets" autograf.
Känn på den ni!!
Avundsjuk?
Det borde ni vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0