Lite sammanfattning av kryssningen i Riga


Här var Anders och min hytt. Jag hade för mig att vi beställde en 4-bäddshytt men det var 2-bäddshytt, så blev ju naturligtvis väldigt besviken att det var så litet. Ingen bra start på resan.
Liten hytt och dörren till rummet och dörren till toaletten var äckligt tröga att öppna, tur man är i sina bästa dagar så man orkar med sånt. Inte en chans att jag orkar öppna en sådan dörr om 10 år.
Men vi fick plats i hytten, hade lugna grannar och sen utsikt mot havet, så det var helt ok!
Lutar dock åt lyxsviten nästa gång.


Vårat badrum. Behöver jag säga något?


"Hejdå bloggen!"
Tankarna var ungefär något i den stilen.


Första intrycket man fick av Lettland och Riga var att det var mycket industriarbete och mycket skog.
Alltså inget bra förstaintryck.





Kanske ser lyxigt ut, men inne i stan är det rasrisk på alla hus.
De flesta husen är riktigt fula och gamla.




Fåglarna får mig att känna mig som att jag är dum i huvudet på bilden.
Morsan kan det där med att fotografera!




En fråga.
Hur f*n ska jag sammanfatta en kryssning på 3 dagar ganska kortfattat?
Det blir tufft. Men ska försöka.

Men resan till Stockholm gick bra, det är som vanligt segt att åka buss men vi hade platserna längst fram i bussen så man kände att man hade lite högre status än alla andra då faktiskt. Precis så det ska vara!

När vi var på båten så blev det att chilla lite och försöka att känna sig som hemma på båten.
Det var bara att ta av alla kläder, gå och lukta svett och äta massa godis så är det precis som hemma.
Skämt åsido.
Men första dagen blev mest chill, åt god buffé, åt förövrigt ihjäl mig där. Men jag lever än. Kusin med Jesus?

Andra dagen (lördag) kom vi till Riga runt 11 på förmiddagen. Vi var 8 st som åkte, mamma, pappa, syrran, syrrans pojkvän, morfar, morfars kompis Karin och sen min kompis Anders. Alla skulle på en guidningstur i Riga på ungefär 2 timmar men den struntade jag och Anders i, vi tog och utforskade hela jävla staden på egna ben.
Och fy bövelen vad vi gick!!!
Såg ganska mycket men köpte ingenting förutom en cola och en fanta att dricka.
Fanns inte alls många affärer vilket var riktigt dåligt.
Såg nästan bara en stor, stor marknad.

Orkar inte gå in på några fler detaljer.
Men på kvällen blev det bubbelpool på båten, det var för det mesta upptaget, vi gick förbi fönstret in till poolen väldigt ofta men var alltid någon person där inne. Men till slut så var det ingen där så Anders och jag gick och hämtade badbyxorna i hytten och drog till poolen. Vi blev inte ensamma, vilket vi ville först. Vi hade fått nog av alla lettlänningar.
Men det var en kille och en tjej där och vilket sammanträffande det var!

De var svenskar.
De var smålännigar.
De bodde några mil från Västervik.
Vi åkte i samma buss på vägen upp till Stockholm.
Och det visade sig att killen hade gått i samma fotbollslag som jag går i just nu.
Riktigt trevliga personer och kul att de bodde i närheten!



Men det var en riktigt kul och trevlig resa.
Kunde dock blivit bättre, vädret var helt ok men regnade lite då och då på lördagen i Riga.
Sen är det lite små saker men det vill jag inte ta upp.
Om Anders skrev upp allt jag klagade på antar jag att boken hade varit lika tjock som Harry Potter böckerna!



Kommentarer
Postat av: Christine

Gnäll inte på hytten, va säkert trång och MYSIGT juh ;-)

2010-05-17 @ 10:01:46
URL: http://christinenaenfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0