Herre..

Det här som står här nere är faktiskt taget ur en dödsannons.
Jag läser lite dödsannonser ibland och det står riktigt fina saker där ibland.
Jag fastnade för denna idag.
Om mitt hjärta får tala, vilket det alltid får när det gäller känslor,
så måste jag erkänna att den var rätt gullig.
Hittade inte det rätta ordet, gullig passade inte riktigt in här,
men hjärtat säger att det får duga!


Taget av dödsannonsen:
"Herre, du sa den gången jag bestämde mig för att följa dig,
att du aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen.
Men jag har märkt att under de allra svåraste tiderna i mitt liv har
det bara funnits ett par fotspår. Jag kan inte förstå, att du lämnade
mig när jag behövde dig som mest.

Herren svarade:
Mitt kära barn, jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig under tider
av prövningar och lidande.
När du bara såg ett par fotspår, då bar jag dig."




Kommentarer
Postat av: Anonym

Men ordet gullig passade ju ganska bra i alla fall.....man får ju nästan tårar i ögonen när man läste det där!

2010-09-02 @ 18:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0