Västervik blir Rondellvik?

Allt jävla byggande fortsätter här i/runt om Västervik.
Nu har de även börjat bygga en till rondell vid vattentornet.
Det kommer bli susen men har en känsla av att det blir nästan för många rondeller i Västervik. Trafiken rullar på ännu bättre med rondeller och jag ser hellre massa rondeller än massa trafikljus.
Tänker mest på trafikljuset vid Allén/Albert Tengers Väg.
Jag menar, när vi kommer hem om nätterna från jobbet kan vi stå där i en minut och vänta på att det ska slå om, och inte en jävla bil syns i närheten.
En minut låter inte mycket men när det gäller såna sammanhang känns det som ca 40 min.
Bygg en rondell vid Allén/ Albert~ också men sen får det fan vara bra med rondeller.
Jag vill inte veta av att Västervik blir kallat en rondellstad, sommarstaden Västervik passar bättre för det säger mer vad denna stad "går för".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0