Kris i kylskåpet?

Det råder stundtals kris hos oss, i vårat kylskåp.
Idag fick jag en ovanlig syn vid ca 07:30 när jag öppnade
de gamla skåpet.
Det fanns ingen mjölk!
Trodde självklart först bara att jag drömde men en sådan
dröm var tydligen för bra för en söndag som denna.

Med Konsum 179 meter bort så var beslutet givet.
Jag skickar Sara!
Nejdå, hon ville gå men fick inte, för mig.
Först tänkte jag inte äta någon frukost men sen kom det.
Den där doften.
Den där doften som luktar så ljuvligt.
Den där doften som kommer från Sture, ni vet.
Stureosten!

Beslutet var självklart även nu.
Det blev två ostmackor och sen ett glas flädersaft på det.
Och snipp snapp slut så var den dagen räddad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0