Lyxlägenheten

Tjabba tjena hallå!

Eftersom jag har flyttat till en lägenhet med min tjej så tänkte jag visa våran lägenhet, lyxlägenhet.
Det som gör att denna lägenhet får kallas för lyx är vårat badkar som håller mycket hög standard.
Jag, möbelsnickaren Karlsson, har ju gjort en och annan möbel i skolan och det får ni bevis på här nedan.
Stolar, köksbord, vitrinskåp och så den lilla skitbänken. Förlåt, tv-bänken.
Själva lägenheten i sig håller dock inte så hög klass men det är bara att bita ihop och njuta av livet och
att bara ha tanken på att hela skafferiet är fyllt med gott gott så känns det som man lever i paradiset ibland.





Direkt när man kommer in innanför dörren så ser man fyra
stycken mycket snygga skålar. 
Förr i tiden var det godis i dem men de försvann ganska fort.



Vitrinskåpet. 
Noterbart är att min mormor gjorde den där kudden åt mig,
och nu när hon är borta så är den guldvärd för mig. 
Och den som tar sönder den kudden kommer inte ut från
lägenheten samma håll som han/hon kom in, tro mig.



Nu börjar vi snacka!
Checka in badkaret, sicken skönhet.



De flesta Västervikare är ju riktiga stolpskott så vi
tyckte denna affisch skulle göra succé på våran dörr i
badrummet.
Specialinstruktionen till norrmännen som står längst
ner känns gudomligt tryggt att ha.




200kr/stol och ca 700kr för köksbordet. Ni som gått i           
skolan kan då räkna ut kostnaden. Känns som ett rimligt pris!
1500 kr för fyra stolar och ett köksbord som jag har gjort,
känns helt OK.


Köksfönstret rakt mot konsum-parkeringen.
Båda en fördel- och nackdel att ha Västerviks dyraste
mataffär 100m bort. 
Nästan så jag tycker att det är lite för långt att gå.
Taxi?!


Ifall min mage börjar växa av allt godis och annat gott 
som jag äter så är vi väl förberedda. Bredden på sängen
borde räcka ett tag till i alla fall. 
Kudden är inte på sängen längre, utan på skåpet.



Datorn och en glimt av tv'n och vårt hemmabio.
Väggen är dock inte den finaste.
Men det fula på väggen spelar vi bort med den fina musiken!



Ca 50 kanaler på tv'n, tv-spel, dvd, blue-ray, video (ej inkopplad),
tv-bänk samt ett hemmabio.                                                                                                             
Fräscht.



Ett måste!
Med stolthet så kan jag visa upp min HV71-tröja.



Här tillbringar jag och min pudding väldigt mycket tid
tillsammans, chokladpuddingen asså.
100 kr för soffan, jag klagar inte!



Jag har tänkt på en sak...
Jag har bott i lägenhet ett tag nu och jag börjar redan tröttna på räkningar.
Kan man inte sätta upp en skylt "Inga räkningar, tack!" eller "Ge räkningarna till grannen"?
Det borde ju funka!!
Eller?

Kommentarer
Postat av: Anonym

fan nice =)

2011-02-13 @ 15:12:52
URL: http://sv.netlog.com/Mellis89

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0