Barcelona är bäst.

Ärligt talat.
Varför trodde nästan alla att Manchester United skulle vinna CL-finalen?
För att United var deras favoritlag?
För att man hatar Barca?
Om ni trodde att de skulle spela ut Barcelona fotbollsmässigt så skrattar jag bara åt er just nu.
Inget illa menat, men vad tänker man med då?
Barcelona har två spelgenier i Xavi och Iniesta och världens bästa fotbollsspelare i Messi.
Det spelare jag just nämnde är också världens tre bästa spelare enligt fifa's ranking.

Medans alla lag tränar på frisparkar och andra små detaljer inför viktiga samt mindre viktiga matcher så fortsätter Barca bara nöta sitt passningsspel på träningarna, vilken dag i veckan det än är.
Det tror på vad det gör och det blir succé av det också.


Var det någon unitedsupporter som höjde ögonbrynen och blev glad när Mourinho hade önskat Sir Alex lycka till och hjälpt honom lite med det taktiska?
Jag skrattade faktiskt bara och tyckte det lät gulligt.
Varför ta råd av en kille som gör det största misstaget och spela defensivt med ett offensivt lag som Real Madrid har mot Barca?
Det är typ samma sak som att jag ska vattna blommorna, med alkohol.
Sånt gör man ju bara inte.

Barcelona förtjänade att vinna och United hade inte mycket att sätta emot.
De fick ett offside mål godkänt och kanske skulle fått en straff i andra halvlek.
Dock så borde Barca fått straff i första halvlek.
Så, nu kan ni inte säga att domaren gjorde något fel.

Jag hoppas ni inte tippar matcherna med hjärtat nästa gång, utan med hjärnan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0