Greece!

Giassou!
Fattar ni?
Det hade inte jag gjort utan ett lexikon framför nosen på mig.
Helst ska boken redan vara uppslagen också.
Det betyder i alla fall hej eller hejdå på grekiska.
I detta fall får det betyda hej.
Jag med flera har varit på en liten tripp till Grekland, Kreta.
Jag tyckte jag förtjänade det, så det så!
Dock ville inte gud det med tanke på att jag var lite halvsjuk hela resan.
Och nu menar vi halsont och inte sjuk i huvudet som jag annars kan vara.


Jag och min lilla älsk.

Humle och Dumle?
Skoja, det är bara Buchi och lilla jag!

Knatte, fnatte och tjatte?
Skoja asså, där fick jag er igen!
Bara Buchi och syskonen Karlsson! (syrran och jag)


Syskonen Karlsson.
Jag till vänster, ifall ni inte visste.

En sisådär lite halvmysig kvällspromenad vid vattnet.


Knossos, ett måste att besöka om man är på Kreta.
Ett gammalt palats, typ.


En riktigt vacker kyrkogård.
På varje grav är det en bild på den som ligger i graven och om jag själv
får säga så är de riktigt, riktigt, riktigt vackert! 


Fan glor ni på ?
Kan det ha varit att jag kallade på dem?

Jag lider med er katter, bara så ni vet.


Soluppgång.
Härligt.
Vackert.
Helt jävla underbart.

Mina damer och herrar.
Små som gamla.
Smala som tjocka.
Långa som korta.
Katter som hundar.
Med mera...
Detta är vad jag kallar utsikt!

Eftersom jag är så jävla söt, enligt min kära syster, så lägger jag ut en till
bild på mig och hjärtat, vid Knossos.

Giassou!
I detta fall betyder det hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0