Glöm Bambi.

Bara glöm, för nu kommer det inte vara något snacka längre
om vem som kommer briljera på vägarna i vinter.
Med helt nya vinterdäck ska det nog inte vara några problem
att hålla sig stadigt på fyra ben.
Ursäkta, fyra hjul.
Men allt kan hända och det vet båda du och jag.
Eller vet du det?

Här råder det inget tvivel om att det inte är jag som kommer
att vara som Bambi på hal is nu i vinter.



När jag tänker på vinterdäck får jag fram en riktigt risig bild i huvudet.
Gamla däck med fälgar som är ett stort jävla skämt, riktigt fula alltså.
Men fälgarna blir bara snyggare och jag måste erkänna att mina vinterdäck
är helt klart godkända för vintern 2011.


Nu ska jag sova en timma eller två och sen blir det att göra sig i ordning
för en middag med jobbet på hotellet i Överum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0