Jag är redo, för vintern.

Knäpp jackan.
På med mössan.
Sätt på dig vantarna.
Det har jag gjort.
Och nu är jag redo för vintern.
Nu glömde jag det viktigaste, på med långkallingarna!
En dag utan dem är ju är helt omöjligt att överleva.
Lät inte så svårt att vara redo för en vinter i Västervik va?

En jobbig men välbehövlig sak fattas dock.
Vinterdäcken på bilen.
Men det kommer imorn eller på fredag.

Det känns som snön kan komma närsom och då börjar helvetet igen.
Jag har klarat 20 vintrar, och nu ska jag klara den 21.a. Med barnvagn...
Hur kommer det sluta?
Vem av ungen och mig hamnar i diket först?
Antagligen kommer det bli bra men såna frågor är bara roliga att ha svar på.

Nu ska jag göra mig i ordning och gå och lägga mig och fundera på om jag ska ta BE-kort
eller inte. Eller C-kort? Njaa.. Vet i fan.
Får gå och sova på saken nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0