Hur kommer jag bli som pappa?

Jag tror inte att jag fattat det än, att jag ska bli pappa.
En liten fåntratt på 20 (21 om 7 dagar) år ska bli pappa.
Ja, det är mig vi snackar om än.

Jag har en fråga.
Plus 1000 till, efter den första.
Men svaren är få.
Hur kommer mitt liv se ut?
Hur mycket sömn kommer jag att få om nätterna?
Kommer jag bli en bra/dålig pappa?
Kommer ungen bli bortskämd?

HA, den sista frågan kan jag visst redan nu.
Ja, den kommer bli jävligt bortskämd av hela släkten.
Ungen har redan fått massa kläder, leksaker, tavlor, säng och hela faderullan.


Jag vill helt klart att ungen ska gå i mina fotspår, till att börja med.
Räcker med att den följer mina fotspår i 15 år, annars kommer det bli för dyrt.
Köpa massa godis, chokladbollar och semlor till två stycken är inget billigt kalas.
Nej nej, det är bara jag som får leva som mig.
När jag njuter ska ungen vara ute i spåret eller på gården och leka med en fotboll.
Eller så får den springa mellan mig och skafferiet och langa godis.
Nej men, fotboll är ett måste att spela, och jag ska köpa en fotboll till den direkt när den föds.
Pingis ska den också få lära sig, när den når upp till bordet.
Eftersom vi har sett att den håller på med sina händer och fötter sjukt mycket på ultraljudet så
tror jag att det är en både fotbollskille och en pingiskille.


Ser ni tecknet?
Kan det vara en historisk målgest som görs på Camp Nou i Barcelona om 25 år?
Ingenting är omöjligt.
Glöm inte det.
Men ni kan glömma Messi, Iniesta och Xavi.
Jockes grabb är på ingång.



Enligt mig har vi fått tag i en riktigt läckerhet till barnvagn.
Vi köpte den av några bekanta och fick den riktigt billigt.


Vi får se hur allt kommer sluta.
Förhoppningsvis kommer väl ungen och jag inte äta ihjäl oss på semlorna i alla fall.

Och vi vet inte könet än, även fast jag skriver som att det är en kille.
För jag att hoppas det är en kille.
En fotbollskille.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0