Tiderna förändras.

Efter att jag blev av med mitt jobb (hela fabriken lades ner, p.g.a. avbetsbrist) så har mina tankar gått väldigt konstiga vägar, såna vägar jag inte visste skulle komma upp.
Såna vägar jag inte ens visste att de fanns på kartan.

Min dröm när jag var liten var att bli fotbollsproffs, som nästan alla andra.
Den drömmen var som sagt bara en dröm och just nu är jag och den där drömmen långt ifrån
bästa vänner, om ni förstår.

Jag hade räknat med att jobba på fabriken i några år och ha ett litet extra jobb på sidan av, för att tjäna lite extra mynt.
Precis som jag hade.
Men de sket sig, precis som min fotbollsdröm.
På tal om att det sket sig..
Borde de inte räcka med att byta blöja så är ordningen återställd sen?
Eller är det inte så enkelt?
Det brukar funka på min dotter ibland.

Jag har sökt sommarjobb lite här och där och lite hit och lite dit.
Och det är såna jobb jag ALDRIG ens tänkt mig att sätta min fot på.
T.ex äldreomsorgen, sökte dit häromdagen som sommarjobb.
Och det var ett sånt jobb som jag bara skrattade åt och sa att jag aldrig ville jobba med,
men tankarna ändras tydligen lika ofta som man byter blöja på en nyfödd unge.

Och igår sökte jag sommarjobb till Ica Maxi.
Mig i en matbutik? HA, sicket skämt.
Ja, det var exakt en sån tanke jag hade för några veckor sedan.

Vart kommer detta sluta tro?

Kommentarer
Postat av: ebba

sv: haha, men det blev hon!

2012-01-23 @ 15:07:58
URL: http://ebbakarlsson.devote.se
Postat av: sandra

Åhh vilken härlig blogg! Roligt att läsa just för att du är en kille som skriver också! :)

2012-01-25 @ 20:32:18
URL: http://sandrampersson.blogg.se/
Postat av: Johan

Men du, skicka in ett CV till skatten, blir säkert sommarjobb där om du söker.

Hör av dig om du vill snacka lite om det.

2012-01-25 @ 21:58:47
URL: http://husseochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0