Hela mitt liv finns, på papper.

Sitter och äter bullar och kikar lite smått på Barcelonas match på nätet.
Smsar även med min syster om jobb och cv o.s.v.
(I bakgrunden hör man hur chipsen bokstavligen krossas sönder i Saras mun)

Men på tal om cv, som betyder fritt översatt levnadsbeskrivning (enligt en sida).
På mitt cv har jag dock skrivit "Mitt liv på papper".
För det är exakt det de handlar om.
På cv't står allt jag har gjort, allt jag har lärt mig, hur jag är som person, vad jag gör om dagarna,
utbildningar, erfarenhet från jobb o.s.v.
ALLT ska stå med.
Om du har hjälpt din kompis granne att måla ett staket ska du skriva ner det.
Om du hittar en 500lapp och lämnar in den till polisen ska du skriva ner de,
det bevisar hur du är som person.
Det sistnämnda kanske var att ta i men jag ser absolut inget fel med det.

Detta är vad jag tycker och tänker och har ni någon åsikt så hör av er.
Alla sätt går bra, helst inte flaskpost med tanke på att jag sällan håller till vid vattnet i dessa tider.
Kallt och blåsigt är inget jag föredrar (Förutom idag då det var runt 25 grader).

Jag är ingen expert men jag är nöjd med mitt cv och jag har hört mycket positivt om det, jag har även hört negativa saker och det har jag tagit med mig.
Eller som min nuvarande chef sa under intervjun.
"Har du några frågor? Jag har inga frågor till dig, allt stod klart och tydligt i ditt cv"
Men det kan alltid förbättras.

Jag har i princip fått med allt jag gjort under mitt liv, flera meningar och rader består bara av
sånt jag har gjort hos min morfar som bor på landet, bara en sån sak.
Och jag har som ett litet mål här i livet att fylla på det där pappret med fler och fler saker,
erfarenhet som utbildningar, det kvittar.
Det ska fyllas på.
För allt som står på det där pappret, det händer i mitt riktiga liv.
Och det som händer i mitt riktiga liv, det är jag stolt över.


Kommentarer
Postat av: Johan

TJA

2012-05-04 @ 20:37:22
URL: http://husseochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0