Tung dag.

Flaggan borde vara på halv stång idag.
Flaggorna borde vara på halv stång idag.
Hela jag sörjer en dag som denna.
Förmodligen är det många som skrattar åt mig en dag som denna (speciellt mina kusiner).
Dem som skrattar är det folk som känner mig.

När jag köper skor vill jag helst ha dem livet ut, plus lite till.
Men alla (förutom jag) fattar att det inte funkar för skorna går ju sönder efter ett tag.
Även när mina skor går sönder så fortsätter jag att använda dem.

T.ex. mina fotbollsskor jag hade på en cup i Danmark, dobbarna lossnade helt under en match,
som bästa utväg för stunden så tejpade jag fast dubbarna.
Visst, de störde mig ganska mycket under matchen, men dobbarna satt kvar när slutsignalen ljöd.
Och efter matchen tog jag bort tejpen som var lite slarvigt satt, och tog ny tejp och tejpade på nytt.
Och skorna höll i ett par matcher till.
Kommer inte ihåg vad som hände sen men jag tror, tyvärr, att jag blev tvingad att köpa nya skor.

En annan gång, det var någon gång på 90-talet som jag hade ett par gympaskor som såg ut som stryk.
Eller, jag kommer inte ihåg helt men har för mig om att de knappt höll ihop.
Och jag var i Danmark på semester med mina kusiner och jag vet inte om det skämdes eller
vad som stod bakom detta men dem köpte nya skor åt mig och tvingade mig kasta det gamla skorna.
Och de tog även kort på det magiska ögonblicket när jag stod vid papperskorgen och är på väg att slänga mina älskade skor *snyft*.
Den där historien kommer jag få höra många år framöver tror jag.
Och den är alltid lika tung att höra.

Och nu har den där tunga dagen kommit tillbaka, jag har slängt mina trasiga, vita, snygga och riktigt sköna skor.
Noterbart är att ingen hade sagt till mig att göra detta.
Ganska rutinerat att jag har köpt ett par likadana, är man nöjd med ett par skor så är man!
Nu när jag har slängt mina skor så borde förhoppningsvis mina kusiner vara stolta över att jag har
lyckats göra en sådan grej.
Vet inte om jag vågar berätta för dem att jag har kastat ett par skor, risken är stor för att de ska svimma av chock!

Förresten så har jag ett par utomhustoffler som jag har haft i många, många år.
Alldeles för länge, enligt många.
Det är hål vid hälen på båda tofflorna och det är i princip så utnötta det kan vara.
Och varje gång jag har dem så går mina strumpor sönder för att det är hål vid hälen på tofflorna.
Men tror ni att jag har kastat dem?
Nix.
Det skulle nog bli världens kortaste inlägg om jag skrev alla som inte varit på mig att slänga mina älskade sommartofflor.

Skor ska utnyttjas till max, och ibland får man faktiskt offra några strumpor och slösa lite tejp om så måstes.

Jag kan slänga skor om jag vill, men det är sällan jag vill.

Kommentarer
Postat av: sandra

ÅHh, härligt att någon fler har nå kärlek till sina skor, eftersom man har på sig skorna i stort sätt varje dag, flera timmar om dagen så får man nå kärlek för skorna så då det väl gå sönder så gör man allt för att få ha de ett tag till, även fast det kan se förjävligt ut så får man ändå ha kvar skorna ett tag till, då man inte vill köpa nya skor utan ha kvar de gamla som sitter som man vill osv. Har väldigt svårt att släga skor jag med, har hellre kvar de i nå kartong för man tror att de kan laga sig av sig själv, men men någon gång måste de bort ju :)

2012-05-15 @ 20:15:38
URL: http://sandrampersson.blogg.se/
Postat av: Johan

Jag lider med dig, men bara för att jag hatar att köpa nya skor.

2012-05-16 @ 23:22:16
URL: http://husseochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0