En hyllning!

Jag måste faktiskt dra en liten hyllning så här en tisdagkväll som denna.
Hyllningen vet jag inte riktigt vem det är som ska ha men jag hoppas att ingen tar åt sig
om han/hon inte känner sig träffad.

Om jag säger Truckgatan, så säger ni?
Exakt, ingenting.
(Truckgatan ligger mellan Jet (vid dollarstore) och Jenny-området.)
På den gatan så ligger nämligen Café Fridkulla, ca 2,5km från centrum.
Förmodligen stans billigaste om inte kommunens billigaste café.

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara för jag vill inte på något sett vara dum.
Men de som jobbar på cafét har svårare än oss andra här i livet, om man kan säga så.
Allt blir inte perfekt som de bakar, men det är banne mig bara på utsidan det syns.
Chokladbollarna blir t.ex. inte helt runda, men va fasen gör det?
De saker jag har ätit där smakade förbannat gott.
Och det var nästan för billigt också.

Jag var där i förmiddags och jag bytte fyra markisvävar och personalen där inne kom
ut och prata och var jätte trevliga och blev hur glada som helst när vävarna äntligen skulle bytas.
Det sa inte bara att det var snyggt, utan varför det är snyggt.
Det är inte många som säger så.

Jag kände inte till cafét för sju månader sedan, det var helt okänt för mig.
Och jag tror det är ganska okänt för många, speciellt unga.
Jag var där idag när det självklart var som mest folk, och jag tror inte en enda var under 40
när jag var där och slet i värmen.
Kändes riktigt bra att skriva slet, det skulle min chef se.

Det jag vill komma fram till är att det är faktiskt riktigt roligt att man kan ha en sån här grej,
att det verkligen är folk som tar tag i det här och fixar jobb åt det som har lite svårare än oss andra.
Jag vet helt säkert att det är en som jobbar där och hjälper till, men annars tror jag
att det bara är folk som har lite svårt.
Det har öppet 8:30-14:00 måndag-torsdag och på fredag 8:30 till 11:30 (tror ja).
Det är värt att dra dit och ta en fika.
Det ligger lite pyrt till men nu när det är så fint väder är det bara att gå dit.
Eller åka bil, det hade jag gjort.

En kortis här bara.
Har hört att det var ett inbrott på detta café.
Hur rik är man om man gör inbrott på stans billigaste café?
Jag vet inga detaljer eller vad som togs (om någonting nu togs) men jag tycker det är riktigt sjukt.
Att det ska vara så svårt för folk att växa upp.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0